Retail House Elevate | Konge filmsponsorat
Det kan virke utfordrende å bryte gjennom støyen i dagens marked. Noen ganger kan det se ut som at den eneste måten å gjøre det på er å snakke høyere enn alle andre. Men det finnes en bedre måte. Man kan heve seg over støyen. Ved å være både annerledes og mer relevante, effektive og interessante enn konkurrentene sine, skiller man seg ut på en god måte uten å måtte heve stemmen forbi smertegrensen.
21847
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-21847,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.5,vc_responsive
 

Konge filmsponsorat

Konge filmsponsorat

 

Oppgave

Vår oppgave var å skape en kampanjeplattform som både økte markedsandelen til Pepsi Max innen sukkerfri cola, og som styrket merkevaren hos målgruppen. I tillegg skulle kampanjeplattformen være relevant for kjedene, slik at man fikk sikret økt synlighet i form av volum i butikk og POS-materiell.

 

Løsning

Vi valgte å sponse filmen «Kong Curling». Filmen hadde en rolleliste og en historie i bunn som traff begge målgruppene, og som ga oss store muligheter for å etablere en relevant kampanjeplattform for Pepsi Max.

Sentralt i kampanjen lå en digital løsning som skulle sikre involvering og legge grunnlaget for shopperstrategien. Vi utviklet et app/web-basert curlingspill der man kunne spille «live» mot andre spillere. Pepsi Max ble knyttet inn som en sentral del av kommunikasjonsmiksen, og som en vei inn i kampanjen for å sikre salg.

 

Resultater

– Totalt ble appen lasted ned 216.001, og den var på Topp 10-listen på App Store i over 30 dager.

– Den som spilte flest ganger gjorde det hele 1581 ganger!

– Overleveranse på kjøpte digitale flater

– Ved kampanjestart hadde Pepsi Max en andel på 62,8 % av markedet. Ved utgangen av kampanjen var markedsandelen på 64,1 %

 

Utmerkelser

Sølv i Retailprisen på Integrerte kampanjer