Retail House Elevate | 160 år i folkets tjeneste
Det kan virke utfordrende å bryte gjennom støyen i dagens marked. Noen ganger kan det se ut som at den eneste måten å gjøre det på er å snakke høyere enn alle andre. Men det finnes en bedre måte. Man kan heve seg over støyen. Ved å være både annerledes og mer relevante, effektive og interessante enn konkurrentene sine, skiller man seg ut på en god måte uten å måtte heve stemmen forbi smertegrensen.
21854
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-21854,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.5,vc_responsive
 

160 år i folkets tjeneste

160 år i folkets tjeneste

 

Oppgave

I 2014 var det 160 år siden apotekeren Peter Möller introduserte Möllers Tran for det norske folk. En av Norges eldste merkevarer ønsket fra august å markere dette jubileet med mål om å rekruttere nye brukere og øke frekvensen på kjøp.

 

Løsning

Vi ville fortelle den stolte historien om Möllers Tran som en av de byggesteinene som har vært med å forme det moderne Norge. For å gjøre dette måtte vi tilbake til å snakke mer om produktfordelene til Möllers Tran, og mindre om kjendiser og smak. Vi ville minne folk om at Möllers Tran har vært en del av både store og små helters hverdag og kosthold i 160 år. Gjennom generasjoner har Möllers Tran vært i folkets tjeneste, og var en sentral del av historien. Vi utviklet derfor en innholdsstrategi som fra starten ble gjort på kanalenes premisser og med utgangspunkt i butikk, og som la grunnlag for løsningene våre. Slik fikk vi tydeliggjort historien på forskjellige relevante måter, noe som igjen sikret et best mulig utgangspunkt for å oppnå ambisjonene til Möllers Tran.

 

Resultater
– Möllers Tran fikk en verdiøkning på rekordhøye 6%! (mål 2%)
– Volumøkningen var på hele 10% vekst (mål 5%)

 

Utmerkelser
Sølv i Retailprisen på Integrerte kampanjer Leverandører