Retail House Elevate | Dobbel dose kjærlighet
Det kan virke utfordrende å bryte gjennom støyen i dagens marked. Noen ganger kan det se ut som at den eneste måten å gjøre det på er å snakke høyere enn alle andre. Men det finnes en bedre måte. Man kan heve seg over støyen. Ved å være både annerledes og mer relevante, effektive og interessante enn konkurrentene sine, skiller man seg ut på en god måte uten å måtte heve stemmen forbi smertegrensen.
21846
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-21846,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.5,vc_responsive
 

Dobbel dose kjærlighet

Dobbel dose kjærlighet

 

Oppgave

Somersby Double Press scoret svært godt på smak i forkant av lansering.  Målsettingen for kampanjen ble derfor å sikre produktet en markedsledende posisjon innen ciderkategorien, samt å utfordre forbrukers oppfatning av kategorien.

 

Løsning

For å komme med en ny, relevant og troverdig historie til kjedene og til sluttbrukerne skapte vi et idéunivers som tok for seg det funksjonelle med en emosjonell tilnærming. Samtidig tydeliggjorde vi ytterkanten av bruksanledningen vi så for oss av SDP.

«Dobbel dose epler og dobbel dose kjærlighet – forskjellen heter Double press»

 

Resultater

– Vi fikk listing i alle kjeder, inkludert ekstraplasseringer utenom ordinær plassering
– 31% % av salget er fra shoppere som tidligere ikke har drukket Cider
– SDP sine største utelivskunder er kunder som tidligere nærmest ikke solgte cider
– I 2012 solgte SDP 25 % mer enn målet og suksessen har fortsatt!
– SDP var med i den første Cider-testen i VG som inkluderte tørr cider! – og SDP ble en klar vinner med terningkast 6!

 

Somersby Double Press er nå definitivt markedsleder innen sin kategori og tar en stadig økende andel av ciderkategorien.