Retail House Elevate | Firestjerners hverdag med Farris
Det kan virke utfordrende å bryte gjennom støyen i dagens marked. Noen ganger kan det se ut som at den eneste måten å gjøre det på er å snakke høyere enn alle andre. Men det finnes en bedre måte. Man kan heve seg over støyen. Ved å være både annerledes og mer relevante, effektive og interessante enn konkurrentene sine, skiller man seg ut på en god måte uten å måtte heve stemmen forbi smertegrensen.
Farris, 4-stjerners middag, TV Norge, Retail House Elevate
22164
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-22164,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.5,vc_responsive
 

Firestjerners hverdag

Firestjerners hverdag

 

Oppgave

Farris kom til oss med en markedsandel på nesten 70%. Selv om det er høyt, så var den enda større tidligere. Konkurransen fra springen var merkbar. Oppgaven vår var å heve Farris som merkevare og ta en større markedsandel.

 

Løsning

Med mål om økt frekvens hos shopper skapte vi en helhetlig kampanje med fokus på å løfte hverdagsmiddagen ved å vise hvordan den kunne gjøres litt mer eksklusiv. Å servere Farris til hverdagsmiddagen er en måte å gjøre nettopp det på. For å gjøre dette gjorde vi Farris til en integrert del av “4-stjerners middag”. Dette la også grunnlaget for trade- og massekommunikasjonsstrategien.
Resultater

Farris opplevde i kampanjeperioden en vekst i markedsandel med 5%, og prøving gikk opp 2%. Og sist men ikke minst: all kategorivekst dette året ble drevet av Farris!