Retail House Elevate | Kari Traa skreddersyr
Det kan virke utfordrende å bryte gjennom støyen i dagens marked. Noen ganger kan det se ut som at den eneste måten å gjøre det på er å snakke høyere enn alle andre. Men det finnes en bedre måte. Man kan heve seg over støyen. Ved å være både annerledes og mer relevante, effektive og interessante enn konkurrentene sine, skiller man seg ut på en god måte uten å måtte heve stemmen forbi smertegrensen.
21824
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-21824,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.5,vc_responsive
 

Kari Traa skreddersyr

Kari Traa skreddersyr

 

Oppgave

Vår oppgave var å øke salget av Kari Traas Baselayer-kolleksjon. Hovedutfordring hos målgruppen var at få visste om den enorme bredden til kolleksjonene og hvordan de ulike plaggene bør brukes. Potensiale for oppsalg og mersalg var derfor stort.

 

Løsning

Vi inngikk et samarbeid med Kari Traas største utsalgssted G-Sport som har en høy snittandel på drop-in kunder (70%). Drop-in kunden ble ivaretatt med vinduseksponeringer for å lokke kunden inn, samtidig som oppsalg og mersalgspotensialet ble sikret ved tydelig kampanjebudskap, enkel orientering og manipulering av kundestrøm.

Det var viktig for oss å bevare sjarmen og lekenheten som finnes i Kari Traa, og å balansere uttrykket opp mot den tekniske delen av klærne og forklaringen rundt hvorfor og hvordan Baselayer-kolleksjonen bør brukes.

 

Resultater

Resultater for alle butikker:
– Det var en 220% økning i antall solgte varer sammenlignet med fjoråret
– Omsetningen fikk en 231% økning sammenlignet med fjoråret

 

Tilsvarende tall for de 12 premium butikkene:
– Disse opplevde en 308% økning i antall solgte varer sammenlignet med fjoråret
– Omsetningen fikk en 242% økningsammenlignet med fjoråret

 

Utmerkelser
Bronse i Retailprisen på Salgseksponering