Retail House Elevate | Butinox Interiør
Det kan virke utfordrende å bryte gjennom støyen i dagens marked. Noen ganger kan det se ut som at den eneste måten å gjøre det på er å snakke høyere enn alle andre. Men det finnes en bedre måte. Man kan heve seg over støyen. Ved å være både annerledes og mer relevante, effektive og interessante enn konkurrentene sine, skiller man seg ut på en god måte uten å måtte heve stemmen forbi smertegrensen.
Butinox Interiør, Enkel Fornyelse
21815
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-21815,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.5,vc_responsive
 

Maling for dummies

Maling for dummies

 

Oppgave

Etter tre år med nedgang måtte Butinox Interiør tenke nytt. Hvordan skaper man ny oppmerksomhet i en ekstremt konkurranseutsatt og uoversiktlig kategori?

 

Løsning

En ny produktserie ble lansert under navnet ”Maling for dummies”. For første gang i norsk malingshistorie snakket man ikke om sluttresultatet eller det tekniske i navnet. Den nye produktserien utfordret med et nytt kategorispråk og gikk rett på sak med å fortelle hvilket rom du skulle benytte malingen på.

Vi lanserte nye trendfargekart som fokuserte på rommene og guidet forbruker til hvordan velge riktig trendfarge inkludert tips og triks. Digitalt valgte vi å ha fokus på selve fargevelgeren, som var det første du kom til på nettsiden. I tillegg utviklet vi en digital strategi som er tatt ut gjennom en blogg: enkelfornyelse.no. På Instagram og Pinterest var målet om å ta mer eierskap til enkel fornyelse som produktene er strålende eksempler på.

 

Resultater

For første gang på tre år snudde Butinox Interiør en negativ salgstrend for sin produktportefølje og tok andeler i et presset marked!