Retail House Elevate | Norges råeste kampanje
Det kan virke utfordrende å bryte gjennom støyen i dagens marked. Noen ganger kan det se ut som at den eneste måten å gjøre det på er å snakke høyere enn alle andre. Men det finnes en bedre måte. Man kan heve seg over støyen. Ved å være både annerledes og mer relevante, effektive og interessante enn konkurrentene sine, skiller man seg ut på en god måte uten å måtte heve stemmen forbi smertegrensen.
21835
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-21835,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.5,vc_responsive
 

Norges råeste kampanje

Norges råeste kampanje

 

Oppgave

Pepsi Max og G-Sport utfordret oss med hvert sitt ønske om nytenkende kampanjeløsninger, og hadde samme mål om å knytte det salgutløsende og merkevarebyggende tettere sammen. Å tenke kreativt og nytt i samme periode for to produkter ga oss en unik mulighet til å skape noe annerledes.

 

Løsning

Det sies at man når lengre når man reiser sammen med noen, så vi slo sammen begge budsjettene til én felles kampanje som ville gagne begge parter. Vi utstyrte alle Pepsi Max-flaskene med en rabattkode på 100,- hos G-Sport hvis man handlet for det dobbelte. Ved å registrere koder på kampanjenettsiden ble man en del av et dialogløp som førte til butikk og tilbake igjen, med tilbud om innmelding i kundeklubben til G-Sport.

Vi benyttet en kombinasjon mellom tradisjonell massekommunikasjon, effektiv tradekommunikasjon, sammen med strategisk direktemarkedsføring – en kombo som ga svært gode resultater!

 

Resultater

Pepsi Max
– En markedsandeløkning på hele +11 % (mål: 2 %)!
– Innløsningsraten var på 7 % (mål: 5,6 %)
– Pepsi Max hadde aldri sett så positive utslag på sine merkevaremålinger noensinne
G-Sport
– 62.000 kunder registrerte 860.000 koder
– Omsetningsresultat: 65 mill (mål:60)
– Lojalitetsprogram: +30.000 medlemmer (mål: 20.000)
Kvantitative resultater:

– 95,17% ønsker at G-Sport og Pepsi Max skal gjøre noe tilsvarende igjen
– 56% mente kampanjen gjorde G-Sport mer relevant
– 81,6% oppgir at de bruke mer penger hos G-Sport enn de ellers ville ha gjort
– 40% mente de økte kjennskapen til G-Sports vareutvalg
– 91,6% opplevde at kampanjen gav et attraktivt tilbud til seg selv som forbruker

 

Utmerkelser

Gull i Retailprisen, Integrerte kampanjer leverandør
Gull i Max Marketing Mix, Integrerte kampanjer
Sølv i Retailprisen, Integrerte kampanjer kjede