Retail House Elevate | Stratos til nye luftige høyder
Det kan virke utfordrende å bryte gjennom støyen i dagens marked. Noen ganger kan det se ut som at den eneste måten å gjøre det på er å snakke høyere enn alle andre. Men det finnes en bedre måte. Man kan heve seg over støyen. Ved å være både annerledes og mer relevante, effektive og interessante enn konkurrentene sine, skiller man seg ut på en god måte uten å måtte heve stemmen forbi smertegrensen.
Stratos, Nidar, Norwegian, Luft, Retail House Elevate
21833
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-21833,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.5,vc_responsive
 

Stratos til nye luftige høyder

Stratos til nye luftige høyder

 

Oppgave

Stratos er Nidars aller største merkevare, men merket hadde utfordringer. Den viktigste utfordringen for Stratos er frekvens. Kategorien er preget av mange lanseringer og høyt prispress, noe som gjør hverdagen til en ”gammel traver” utfordrende.

 

Løsning

Vi ønsket å gi Stratos-pakningene en ekstra verdi for shopper. Vi visste at de visste hvor deilig en Stratos smaker når den smelter i munnen, vi trengte bare å minne målgruppen om denne luftige klassikeren.

For å gjøre dette fordelte vi 1000 reisegavekort fra Norwegian Reward på 1.000.000 Stratos-plater. Og samlede verdien på reisegavekortene var hele 1.000.000,- kr. Ved registrering av den unike koden på kampanjenettsiden fikk man umiddelbart vite om Stratos-platen man holdt i hånden også var et reisegavekort fra Norwegian.

 

Resultater

  • 42 000 registrerte koder (mål: 20 000)
  • Vekst i antall enheter: 20% (mål 10%)
  • Økt frekvens med hele 10% (mål 7%)!
  • Markedsandel på rekordhøye 9,1%, mot 7,6% perioden før