Retail House Elevate | Til sengs med Sunniva Juice
Det kan virke utfordrende å bryte gjennom støyen i dagens marked. Noen ganger kan det se ut som at den eneste måten å gjøre det på er å snakke høyere enn alle andre. Men det finnes en bedre måte. Man kan heve seg over støyen. Ved å være både annerledes og mer relevante, effektive og interessante enn konkurrentene sine, skiller man seg ut på en god måte uten å måtte heve stemmen forbi smertegrensen.
Sunniva Juice, Påske, Frokost på sengen, Retail House Elevate
21796
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-21796,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.5,vc_responsive
 

Til sengs med Sunniva Juice

Til sengs med Sunniva Juice

 

Oppgave

Det er mange merkevarer som ønsker å dominere i frokost-segmentet. Innen juicekategorien er det å ha en sentral rolle i frokosten noe de fleste aktører trakter etter, og kampen om frokostbordet er stor. Så hvordan skulle Sunniva vinne plass på påskefrokostbordet også i 2015?

 

Løsning

Det kan bli mye støy rundt frokostbordet når hele juicekategorien kjemper om oppmerksomheten. Derfor valgte vi å gå bort fra frokostbordet og etablere et helt eget frokostbord for Sunniva – nemlig på sengen. Det kreative uttaket ble tilført en kjøpsutløsende og engasjerende mekanikk samt en digital involveringsstrategi.

 

Resultater

Målet var å oppnå 5% vekst. Ved kampanjeslutt viste det seg at veksten var blitt doblet til hele 10% ift. samme periode året før (som i tillegg var et rekordår!) Dette var i følge Sunniva selv en all-time high, og Sunniva opplevde en salgsvekst over hele landet i det som normalt er en utfordrende periode for juicekategorien.